Projekt Punkt Konsultacyjny KSU
Okres realizacji projektu: 01.03.2012 – 31.12.2013
W ramach projektu realizowane są usługi:
1. Informacyjne (bezpłatne)
a) Zakres usług informacyjnych obejmuje:
• administracyjno-prawne aspekty zakładania, prowadzenia i zawieszania/zamykania działalności gospodarczej,
• zatrudnianie cudzoziemców,
• świadczenie usług na odległość, w tym elektronicznych,
• prawo ochrony konkurencji,
• społeczną odpowiedzialność biznesu (CRS),
• ochronę własności intelektualnej,
• system jakości ISO 9001 i HACCP,
• rozwój zasobów ludzkich,
• wykorzystanie technologii informacyjnych,
• ochrona interesów klientów, konsumentów (wykorzystanie BIK, baz ZBP),
• możliwość uzyskania finansowania działalności z różnych źródeł,
• wymogi ochrony środowiska w działalności przedsiębiorstw,
• prawo zamówień publicznych,
• zakres korzystania z bazy CEIDG, platformy ePUAP, podpisu elektronicznego, profilu zaufanego ePUAP,
• podstawowe informacje nt. usług specjalistycznych KSU,
• inne, stwierdzone w trakcie diagnozy.
Zakres usług informacyjnych opieka nad klientem obejmuje:
• diagnozę potrzeb klienta i możliwości klienta w zakresie skorzystania z usługi specjalistycznej dostępnej w KSU,
• asystę przy wyborze usługodawcy specjalistycznej oraz przy rozpoczęciu współpracy z usługodawcą specjalistycznym,
• asystę przy podpisywaniu umowy na realizację usługi specjalistycznej,
• pomoc konsultanta PK KSU w trakcie korzystania z usługi specjalistycznej przez klienta.
2. Doradcze (dofinansowane w 90%)
b) Zakres usług doradczych – asysta przy rozpoczynaniu działalności gospodarczej obejmuje:
• wstępną diagnozę potrzeb klienta,
• konsultację nt. profilu planowanej działalności,
• analizę SWOT planowanej działalności,
• analizę form i źródeł finansowania działalności,
• pomoc w przygotowaniu biznesplanu,
• wybór formy organizacyjno-prawnej prowadzenia działalności gospodarczej,
• przygotowanie dokumentów niezbędnych do rejestracji działalności gospodarczej,
• pomoc w rejestracji działalności gospodarczej w bazie CEIDG oraz dokonywania zmian w dalszym etapie jej prowadzenia.
Zakres usług doradczych – asysta przy prowadzeniu działalności gospodarczej obejmuje:
• spełnianie wymogów formalno-prawnych dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej (bieżące wsparcie w wywiązywaniu się z podstawowych obowiązków przedsiębiorcy, w tym składania dokumentów do ZUS i urzędu skarbowego);
• marketing przedsiębiorstwa (konsultacje w zakresie przygotowania strategii marketingowej, w tym zakresie wykorzystania marketingu mix-u, analizy SWOT, analizy wpływu czynników zewnętrznych i wewnętrznych na pozycję strategiczną firmy, budowanie relacji z klientem, podwykonawcami, wykorzystania nowoczesnych technologii w marketingu w tym strony www);
• organizacja przedsiębiorstwa (organizacja pracy przedsiębiorcy, zarządzanie czasem, dobór personelu, podział obowiązków i odpowiedzialności, skutki prawne prowadzenia działalności gospodarczej, zawieszenie, zamykanie działalności gospodarczej);
• finanse przedsiębiorstwa (konsultacje w opracowaniu kosztorysu przedsięwzięcia, tj. koszty, przychody i źródła finansowania; pomoc w zastosowaniu podstawowych narzędzi zarządzania finansami poprzez planowanie przepływów pieniężnych i kosztów controllingu; pomoc w zarządzaniu kapitałem obrotowym poprzez wskazanie jak utrzymać bezpieczny poziom należności, zobowiązań, zapasów i gotówki; konsultacje w zakresie zasad i potencjalnych korzyści z pozyskiwania krótkoterminowych, średnio i długoterminowych źródeł finansowania oraz porównywanie tych źródeł pod względem korzyści ekonomicznych, w tym: kredyty kupieckie, factoring, pożyczki i kredyty z sektora pozabankowego, kredyty bankowe długoterminowe, leasing, obligacje, środki pieniężne od inwestorów kapitałowych z wyszczególnieniem podstawowych dokumentów wymaganych przez instytucje i przy współpracy z tymi instytucjami; wybór najkorzystniejszej formy opodatkowania prowadzonej działalności; odpisy oraz konsekwencje budżetowe przyjętych odpisów; postępowanie w przypadku zagrożenia utraty płynności finansowej w związku z problemami z uzyskaniem płatności od klientów, ponoszeniem obowiązków podatkowych, wypowiedzeniem umowy kredytowej przez bank).
Usługi doradcze mają charakter częściowo odpłatny. Klient opłaca tylko 10% wartości usługi.
Przy założeniu że klient skorzysta z maksymalnego limitu godzin doradztwa wartość usług i odpłatność za nie jest następująca:
– asysta przy rozpoczynaniu działalności gospodarczej – 16 godzin / wartość usług 1600 zł / odpłatność klienta 160zł
– asysta przy prowadzeniu działalności gospodarczej 24 godziny / wartość usług 2400 zł / odpłatność klienta 240 zł
Projekt „Świadczenie usług informacyjnych i doradczych w sieci Punktów Konsultacyjnych Krajowego Systemu Usług” realizowany jest w ramach projektu systemowego PARP „Zapewnienie usług z zakresu rozwoju firmy dla przedsiębiorców oraz osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą w formule one-stop-shops”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 2.2.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Serdecznie zapraszamy!
Wirtualne biuro